Sposoby na zwiększenie ruchu organicznego w wyszukiwarkach

Coraz bardziej istotnym czynnikiem pozwalającym na zwiększenie popularności witryny internetowej i zdobycie klientów, którzy zainteresują się naszą ofertą jest zdobycie ruchu organicznego. Wysokie pozycja w wyszukiwarkach pozwala na ograniczenie kosztów płatnej promocji.

Wyższe pozycje w wyszukiwarkach to większy ruch organiczny. Warto o ten ruch postarać się. Jest on wartościowy z tego powodu że na stronę wchodzą ludzie którzy są zainteresowani konkretnym tematem.

Proces zdobywania wyższych pozycji na dane frazy w wyszukiwarkach nazywa sie potocznie pozycjonowaniem a używa się go zamiennie z terminem SEO (z ang.: search engine optimization). Tak naprawdę termin pozycjonowanie jest szerszy w stosunku do terminu SEO , jednak na potrzeby tego krótkiego artykułu wystarczy zatrzymać się na informacji że są dwa takie, w praktyce zamienne terminy.

Obecnie warto skupić się na pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google. Jest to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie ale w ogóle najpopularniejsza strona na globie.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google – kilka podpowiedzi

Przede wszystkim musisz określić frazy pod katem których chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli na przykład produkujesz szklane opakowania to fraza „”szklane opakowania” będzie oczywistym wyborem, choć jest prawdopodobnie należy do trudnych fraz.

Bardzo istotnym elementem jest posiadanie na swojej stronie internetowej wartościowej treści, która będzie odpowiadała na zapotrzebowanie czytelnika i będzie przez niego polecana innym użytkownikom.

Ważna jest także jakość linków, które kierują do twojej witryny. Najlepiej żeby to były linki ze stron tematycznie powiązanych. Opcja w pozyskiwaniu dobrych linków jest zachęcanie odwiedzających do dalszego linkowania naszej strony, do czego łatwiej zachęcić zadowolonego klienta.

Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu organicznego jest stworzenie wartościowego bloga, w którym można odpowiedzieć na problem i pytania zgłaszane przez klientów. W takim blogu można tworzyć artykuły na łatwiejsze frazy powiązane z tematyką strony.

Ważną sprawą jest linkowanie wewnętrzne.

Pomimo, że zdobycie ruchu organicznego wymaga trochę wysiłku, jest to opłacana inwestycja, która zwróci się w przyszłości.

Related Posts